برخی ویژگی های جبری و متریک گراف ها و کاربرد آن ها در گراف های فولرنی و نانوستاره ها

پایان نامه
چکیده

در این رساله ‎‎ابتدا با استفاده از یک روش ماتریسی به بررسی تقابل عدد وینر گراف ها و شبکه ها بر حسب برخی ویژگی های متریک گراف ها پرداخته شده است. سپس نسخه یالی عدد وینر گراف ها را مورد مطالعه قرار می گیرد. پس از آن‏، به معرفی نگاشت های ایزومتریک بر پایه رابطه جوکویچ-وینکلر پرداخته، بر اساس این رابطه، روش برشی در گراف ها را توضیح داده و سپس روش برشی تعمیم یافته را بررسی می کنیم. این سه روش الگوریتمی جهت محاسبه پایای وینر گراف ها القا می کنند که با استفاده از آن ها به محاسبه پایای وینر نانوستاره ها و برخی گراف های فولرنی می پردازیم. سپس مقادیر کمینه و بیشینه شاخص ‎$pi$‎ راسی را بدست می آوریم. در پایان به تعدادی از مسائل باز و حدسیاتی در رابطه با موضوعات این رساله خواهیم پرداخت.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

دورهای برداشتنی از گراف ها و دی گراف ها

در این مقاله دورهای برداشتنی بدین معنی تعریف می شوند: اگر f یک کلاس از گراف ها (دی گراف ها) باشد که در خاصیت معینی صدق کند ، g in f دور c در g با گره برداشتنی است هرگاه g-v(c) in f دورهای با گره برداشتنی از گراف ها ی اویلری مطالعه می گردند. ما دورهای با اضلاع برداشتنی از گراف های منظم (دی گرافها) را نیز مطالعه می کنیم.

متن کامل

ایدآلها، واریته های جبری و الگوریتم ها

این کتاب با هدف نگارش مقدمه ای بر هندسه جبری و جبر جابجایی تالیف شده است و مخاطبین آن دانشجویان سال دوم به بعد در دورۀ کارشناسی هستند. مطالب کتاب در 9 فصل تنظیم شده است و می توان آن را در دو ترم 15 هفته ای تدریس نمود. همچنین این کتاب برای افرادی که علاقه مند به موضوع هندسۀ جبری باشند و بخواهند به طور انفرادی آن را مطالعه کنند، نقطۀ شروع خوبی خواهد بود.

متن کامل

بررسی گراف جابه جایی و گراف توان یک گروه متناهی ‎ و ویژگی های متریک گراف ها

فرض کنیم ‎$g$‎ یک گروه متناهی و ‎$‎x‎subseteq‎‎ g$‎ باشد. گراف جابه جایی ‎$c(g,x)$‎ عبارت است از گرافی با مجموعه رئوس ‎$x$‎ به طوری که برای هر ‎$x,yin x$‎، ‎$xy$‎ یال است اگر و تنها اگر ‎$xy = yx$‎. این گراف به طرق گوناگون بررسی شده است. در این جا دو حالت ‎$c(g,g)$‎ و ‎$c(g,g setminus z(g))$‎ را در نظر می گیریم. هدف ما بررسی ساختار، ویژگی های متریک و خواص گروه خودریختی های این گراف هاست. عل...

15 صفحه اول

Robust Governor Design for Hydro Turbines Using a Multivariable-cascade Control Approach

حي ت يو جذومنلأا ىلع يطخلا ريغ أ ،ءاملا ةمدص رث جاوملأاو يلاقتنلاا ه ، ةفاضإ ىلإ ضيف ءا ملا . مب ا نمق ه تءافآو ما ظنلا ة ناتم ة ساردلو أ ة شقان تاز يمملاو تابارط ضلاا ر ث (Parameters) ملا ر يغت ة بُ لطتيو ، مُيم صت ةَ فرعم ما ظنلا اذ ه ي ف ر يغتلا ىد م هذ ه مي ق تازيمملا . ةُقيرط تمدخُتسا دقو H ∞ يف دودحلا ةد يدع ميمصتلا . تا نارتقلاا را بتخا م ت ا مآ لا ة يكيمانيدلا ة ننقملا مكحت لل ة بولطملا ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023